התאמת האתר למנועי חיפוש (אופטימיזציה)

בין אם מדובר באתר חדש שעולה לאוויר ובין אם מדובר באתר וותיק, תהליך אופטימיזציה של האתר הוא תהליך הכרחי אשר יביא להתאמת האתר כולו לדרישות המינימליות של גוגל על מנת לקדמו. הבסיס לקידום אתרים מוצלח הוא בניית תשתית הן ברמת העיצוב והן ברמת הקוד אשר נמצא 'מאחורי הקלעים' של האתר.


ישנו הבדל מהותי בין מה שנראה לעין באתר לבין שפת הקוד אשר נמצאת בקבצי התוכן של האתר. כאשר האלגוריתם של גוגל קורא את האתר הוא רואה את הקוד וחלק מן הקריטריונים קשורים לצורה בה האתר תוכנת ולא כפי שהגולש רואה אותו . ולכן , חשוב מאוד להתאים את קוד האתר בצורה האופטימלית לדרישות של גוגל ושאר מנועי החיפוש המובילים – ולא של הגולש.

אילו נושאים נכללים בהתאמת האתר לדרישות מנועי החיפוש?

על מנת להתאים את האתר לדרישות של מנועי החיפוש יש צורך בתהליך הבא:

1. מחקר ביטויי מפתח – זהו למעשה הבסיס לכל תהליך של שיווק באינטרנט. בתהליך זה נערכת בדיקת של ביטויי מפתח אשר עבורם נערך חיפוש ברשת, בדיקת התחרותיות עבור אותה מילה וכמובן הרלוונטיות של המילה לאתר המקודם.

2. בניית היררכיית האתר – על מנת לשפר את תיפקודו של האתר, יש צורך לבדוק את התהליך אותו עובר הגולש כאשר הוא מגיע לאתר (אותו תהליך שגוגל עובר). בניית היררכיה נכונה תכלול את הקמת העמודים הרלוונטיים, החלטה אודות עמודי התוכן לנחיתה ועוד.

3. בדיקת קוד האתר – ישנו מספר רב של אפשרויות אשר מועילות להתאמת האתר למנועי החיפוש, כולן נעשות מאחורי הקלעים. בין אם מדובר בתיאור וכותרת לכל עמוד, תיאור לתמונות, כותרות בתוך הטקסט ועוד, כל אלו עוזרות לגוגל להבין את חשיבות העמוד עבור נושא מסויים.

4. הכנסת קודים למעקב – אחד מן הדברים החשובים ביותר על מנת למדוד את התאמת האתר למנועי חיפוש הוא לעקוב אחר ביצועיו. ישנם המון מערכות אשר עוקבות אחר ביצוע האתר, חלקן בחינם וחלקן בתשלום, חשוב לוודא כי אחת לפחות פעילה.

תהליך התאמת האתר למנועי החיפוש הוא תהליך אשר מתבצע באופן חד פעמי, אך חשוב להבין כי בסופו של דבר זהו רק הבסיס. חשוב לבדוק את ביצועי האתר לאורך זמן, לשפר כל הזמן את מה שמפריע לגולשים ובכך להפוך את האתר ליעיל יותר מבחינה מסחרית וכמובן, לרווחי יותר עבורכם!