קידום אתרים אורגני

כתוצאה מן הפופולאריות הגוברת של פתיחת אתרי עסקים בישראל , נוצרה באינטרנט תחרות עזה על כל חלקת פרסום ומכיוון שכל פיסה של שטח פרסום מגבירה את המודעות ומעלה את מספר הגולשים המגיעים לאתר, נוצר מצב בו כמעט כל בעל עסק או נותן שירות מנהל מאבק מתמיד עם מתחריו על מיקומו בין תוצאות החיפושים במנועי החיפוש המובילים.

הקרב על הגוגל

כיום גוגל הינו מנוע החיפוש המוביל בישראל ובעולם כולו. מיקום גבוה בתוצאות החיפוש שלו יביא לעלייה ניכרת בכמות הכניסות לאתר. מכיוון שיש רק מקום ראשון אחד, הרי שהתחרות עולה ומחריפה ככל שמוקמים יותר ויותר אתרים.

קידום אתרים אורגני הוא למעשה תהליך שבא על מנת להעלות את הרלוונטיות של האתר המקודם בעיני גוגל ובצורה כזו למעשה להעניק לאתר את המיקום הגבוה ביותר הניתן. הדירוג של גוגל מתבצע באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם מסתורי אשר רק בודדים (עובדי גוגל) יודעים את תוכנו. בנוסף לעובדה כי תוכן האלגוריתם אינו ידוע, בשנה האחרונה עבר האלגוריתם עדכונים רבים אשר מטרתם העיקרית היא להעלות את רמת הרלוונטיות של האתרים המדורגים ולהוציא מתוצאות החיפוש את האתרים אשר לא עומדים בדרישות הסף של גוגל.

כיצד גוגל מחליט איזה אתר לקדם?

כל ההצהרות של גוגל בשנה האחרונה מתמקדות בנושא אחד – העלאת רלוונטיות האתר לגולש. אם בשנים האחרונות קידום אתרים אורגני יכול היה להתקיים על ידי טיפול קל בתוכן האתר והתייחסות מיוחדת לקוד אשר גוגל דורש, הרי שעכשיו התהפכו היוצרות. גוגל דורש מבעלי אתרים כיום לעמוד בתנאים מחמירים הן מבחינת קישורים והן מבחינת הטקסטים באתר.

גוגל בודק היום את ההקשרים בתוך הטקסט, את כוח המותג של האתר, את איכות הקישורים הנכנסים ואת ההקשרים של התמונות בתוך הטקסט. בנוסף הוא גם מעריך את ידידות האתר לגולש על מנת לתת לגולשים המחפשים ביטוי מסויים את התוצאות הטובות ביותר.

כיצד בעלי עסקים יכולים להרוויח מקידום האתרים?

אז מה צריכים לעשות בעלי אתרים כיום? פרסום הוא הדרך הטובה ביותר להשיג לקוחות חדשים והאינטרנט הוא המקום לעשות זאת. הדבר שהכי חשוב לזכור כאשר מנסים לקדם אותו הוא לשים את הגולש במרכז, זה מה שגוגל מנסה להעביר לבעלי האתרים ובאופן לא מפתיע, זו גם הדרך הטובה ביותר להפוך את הגולש שלכם ללקוח אמיתי.